Wednesday, February 22, 2012

Dari kesatuan ke persatuan...


Lama sungguh aku dah tak menulis blog. Bukanlah sibuk sangat, cuma agak sibuk meninjau kerja-kerja kosong yang ada di pasaran setelah menjadi pengganggur hampir setengah tahun. Ada la buat projek itu dan ini bersama kawan-kawan tapi setakat ini satu pun tak nampak sinar lagi. Sabar dan terus bersabar, itu sahaja yang termampu aku buat. Kembali menyara kehidupan dengan menjadi penulis bebas, itu lah kerja semasa, namun ini bukan selamat sangat kerana aliran tunai sering menjadi suatu masalah.

Cuma apa yang baru dalam hidup aku ialah dilantik menjadi Setiausaha sebuah NGO - persatuan penduduk. Persatuan penduduk yang mana biarlah ia menjadi suatu rahsia atas sebab-sebab keselamatan :-). Kerana ianya suatu yang baru, banyak yang aku kena belajar terutama dari segi perlembagaan dan operasi. Apa yang sama dengan kesatuan ialah kedua-dua mempunyai ahli tetapi berbeza sekali dari segi pendekatan dan kelibat AJK yang menganggotainya.

Buat masa ini, tak banyak yang boleh aku kongsikan di sini sebab masih baru, cuma aku sangat excited kerana ianya sesuatu yang baru dan dapat menambah kenalan baru selain rakan-rakan sedia ada di KL ini. Pada masa yang sama, cuba untuk mencari kerjaya baru untuk menyara kehidupan (tak lama lagi anak akan bertambah kepada 3 orang, insyaAllah) dalam apa yang termampu, sesuatu yang baru mungkin.....

No comments:

Post a Comment