Sunday, December 5, 2010

21 Disember 2010 - Bermula kes Amran Ahmad v/s Utusan Melayu (M) Bhd.

Salam buat semua.

Seperti yang diketahui semua, saya telah dibuang kerja serta merta sebagai wartawan Utusan Malaysia pada September 2009, dan selepas itu saya membuat aduan ke Jabatan Perhubungan Perusahaan di bawah Seksyen 20 yang seterusnya akan membawa kes ke perhatian Menteri Sumber Manusia dan syukur Allah Taala, kes saya dirujuk ke Mahkamah Perusahaan.

Pada 21 Disember ini, kes saya ini akan mula di dengar di Mahkamah Perusahaan Pulau Pinang kerana pada ketika ini saya menetap di Pulau Pinang yang merupakan tempat kelahiran saya. Saya akan diwakili oleh peguam A. Sivanesan & Co yang bertanggung jawab untuk mendapatkan keadilan buat saya dan tuntutan-tuntutan yang dibuat.

Terima kasih kepada NUJ Malaysia dan NUJ Utusan Melayu atas sokongan dan kerjasama yang diberikan dalam membela nasib selepas dibuang kerja ekoran tindakan atas kapasiti Pengerusi NUJ Utusan Melayu dalam perjuangan ke arah memartabatkan kebajikan dan kehidupan para wartawan, jurufoto dan artis grafik Utusan Melayu.

Harapan saya semoga mendapat keadilan sewajarnya....insyaAllah

No comments:

Post a Comment